klagomålshantering
Rutiner för klagomålshantering i Mosebacke förskolor
Det är värdefullt för oss att få synpunkter på verksamheten för att kunna utvecklas och uppnå en hög kvalitet, oavsett om det är klagomål, beröm eller förslag till förbättringar.
Vänd dig direkt till pedagogerna i arbetslaget eller rektor
Om du som vårdnadshavare har synpunkter eller klagomål på verksamheten/utbildningen ska du alltid i första hand vända dig till ordinarie pedagoger i arbetslaget på ditt barns avdelning.
Ta kontakt när du är på förskolan eller ring avdelningen. All personal på förskolan ska vara lyhörda och öppna för vårdnadshavares
frågor/synpunkter/klagomål i vardagen.
Du kan också kontakta
Huvudman: Jenny Björk jenny.bjork@skrattegi.se 0707576713
Anonyma Klagomål ska skickas till:
Rektor Stina Fihn
Mosebacke Förskolor AB
Roddargatan 6
116 20 Stockholm
Eller till Huvudman:
Jenny Björk
Skrattegi Förskolor och utbildning AB
Åby Allé 9
186 48 Vallentuna
Utomstående
Om du som utomstående har synpunkter eller klagomål på verksamheten kan du kontakta den avdelning det berör eller rektorn på förskolan.
Åtgärder
1. Klagomål tas emot och vidarebefordras till rätt person.
2. Nödvändiga åtgärder vidtas.
3. Pedagog/rektor delger "klagande" planerad åtgärd.
4. Pedagog/rektor utvärderar åtgärderna.
5. Pedagog/rektor och "klagande" utvärderar resultatet.
6. Uppföljning
7. Kvalitetshöjning eller åter till punkt 1.
Beroende på frågans art kan det ta lite olika lång tid, men vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt om hur din fråga behandlas.
Om du inte är nöjd med hur din fråga behandlas är du alltid välkommen att återkomma till förskolan eller rektor. Du kan också kontakta huvudman eller vända dig till Barn- och ungdomsförvaltningen eller kommunens politiker.